Cari Aku dan Baca!

Hai kamu di sana, ayo bermain petak umpet denganku dan dunia di sini.
Cari aku dan bacalah aku!
Pilih mana yang ingin kamu
baca dan berjejaklah di kolom komentar agar aku tahu kamu telah menemukanku seperti dunia yang telah menemukanku.
Lalu, aku akan mencarimu di tempatmu berada dan menemukanmu seperti dunia yang telah menemukanmu.
Kalau aku sudah memosting sesuatu yang baru, aku pasti mengunjungi balik duniamu.

Jumat, 14 Oktober 2016

DO YOU KNOW MAINEC?

MainEC stands for Main English Club. It's established at Malang some years ago by people who realized that English is being more important for our life; mostly, this is important for students, workers, entrepreneur, housewife, unemployed, etc. So, we cannot just ignore it.

MainEC with foreigners


WHO can join this club?
Welcome to this club for everyone. Well, be happy! No one cannot join this club. Tidak bisa Bahasa Inggris? Bahasa Inggris hanya pasif? C’mon! Everyone will welcome you and they will guide you in their programs if you can’t speak English. Why? This club is for students, housewife, unemployed, foreigners, or general people. If you stay or live in Malang or just visit Malang, you can come. Just come and speak up!

You DON’T need to PAY!  
Dude, you can come in the gathering that is held by MainEC freely. You don’t need to pay! Wow, it sounds great! Especially for you who need to spend your money for other things. You just need to come with pleasure. However, don’t forget to speak English!

Let’s GO to MainEC GATHERING!
Okay! It is the important one if you are ready to join this club. Generally, this club has two gatherings every week. However, you are not required to come on both of them. It means you can choose one of them. They are Freeday Night, 6.30 pm – 09.00 pm in Travel / Campus CafĂ© Malang, East Java, Indonesia and SunGath (Sunday Gathering), 01.00 pm up to finish in Malang State University, East Java, Indonesia. Let’s go!

You GET…
Well, besides speaking English, you’ll get many things here. Making friends? Aah, it’s the first thing you’ll get if you can get along very well. Just SMILE and everyone will welcome you nicely. Then, you’ll get a lot of knowledge, experience, and others that are given by the programmer (someone who leads the gathering). Even, you’ll get foods that are brought by some members (sometimes). Still, you’ll get many others.



MainEC GOES OUT!
Don’t worry!! Sometimes, we’ll go out to relieve our boredom. It can be done by doing small journey or travelling.

Sunday, October 19th, 2016 – Here we go! We went to Batu last week. We went to Mr. Sam’s place to visit his place and his own English Club in Batu. After arriving, we dropped in his house and there were a lot of foods. Anyway, his old house reminded me my grandma house and the village has fresh air. It’s really cool!


Then, we went to another building and we were so surprised when we have arrived there. In that building, Mr. Sam’s students have waited for us. They were cute and nice as the children. Anyway, they speak English very well when we do a small conversation. It made us envy, guys.

Well, the foreigners came and they lead the program. After introducing our selves, they did a small drama. Their drama was so funny and has some values. The drama told us to not stop speaks English although our English is still bad. Just speak up and speak up! Then, the main games were held. By the way, the games run so well.

After playing some games with them, we went to Mr. Sam’s house again. We did a small conversation there and ate meatballs. Then, we went home although it was a heavy rain. It was so cool and awesome gathering, mates!

Just go and get!

More information about MainEC:
083849154664
089694165106
m.facebook.com/groups/1429608313939889
instagram: @mainec.mlg
NOTE:
Sorry, I don't get any other pictures that show you how the program run.

21 komentar:

  1. Wah keren nih. Aku ga begitu bisa bahkan ga bisa. Pengen ikut gath nya dimana yak ? Trs harus bawa apa aja wkwkwk

    BalasHapus
    Balasan
    1. Main aja ke Malang. Kalau ke Malang, pasti aku ajakin. Apalagi ke Malangnya sewaktu weekend. :)
      Karna acaranya biasanya weekend Kakak.

      Hapus
    2. ajak mereka main2 ke bali dong, ke tempat saya ^^

      Hapus
    3. Denger-denger foreignersnya mau ke Bali bikin kursusan Bahasa Inggris. Kayaknya sih. Aku juga gak begitu paham karena waktu diceritain akunya ngantuk. :D

      Hapus
  2. Duh jadi pengen juga deh ngumpul kaya gituh soalnya sudah lama nih mbak saya tidak kumpul kumpul seperti itu.

    BalasHapus
    Balasan
    1. Ayo Kang ikut kumpul-kumpul!
      Mungkin juga bisa sharing obat-obatan. :)

      Hapus
    2. Itu kira kira kumpulannya berapa kali mbak dalam seminggu sebulan atau berapa kali mbak ?

      Hapus
  3. Balasan
    1. Kapan-kapanlah kalau main ke Malang Kak, mampir ya. Kan kemarin-kemarin sempet nge-trip ke Malang juga.

      Hapus
  4. sayangnya bahasa inggrisku masih 'grathal-grathul'.
    dan di sini sepertinya tempat yang cocok untuk merubah ke grathal-grathulan-ku itu :)

    terima kasih info-nya

    BalasHapus
  5. Waah... malang ya, dayang aki di Kabupaten. Cona kalo deket aku samperin tuh, sekalian ngajak anak-anak...

    BalasHapus
    Balasan
    1. Ternyata banyak typo... hihihi *sayang, *aku, *coba

      Hapus
    2. Ternyata banyak typo... hihihi *sayang, *aku, *coba

      Hapus
  6. Waah... malang ya, dayang aki di Kabupaten. Cona kalo deket aku samperin tuh, sekalian ngajak anak-anak...

    BalasHapus
  7. Wuuuaaaa di Malang yaaaa
    di Jember adakah????

    BalasHapus
  8. keren nih idenya, apalagi bebas biaya *anak kos banget*
    sayang jauh di malang huhuhuhu.... :(

    BalasHapus
  9. Berkomunitas seperti ini bagus banget buat kemajuan berbahasa. Kota-kota lain juga perlu bikin yang kayak gini

    BalasHapus
  10. wah boleh2 nihh, kebetulan bhs inggris saya masih pasif :D

    BalasHapus
  11. Super cooll!

    Would be any better if this held in Depok near my room :(

    BalasHapus
  12. Menarik tapi saya di Surabaya, cukup dekat tapi ya gitu, masih perlu sekolah. Kalau nggak sala ingat, di Surabaya juga ada lembaga semacam mainec tapi kurang terekspos.

    BalasHapus

Berjejaklah ketika berpetualang di sini.

TERIMA KASIH sudah membacaku dan telah berjejak di kolom ini.